A
linka
 

 

Úprava osvětlení Brejlovce ROCO H0

Při analogovém provozu jsem byl rád, že lokomotiva má výborné jízdní vlastnosti a osvětlení jsem moc neřešil. Když jsem začal jezdit v digitálu, začalo mně postupně stále víc vadit, že u této lokomotivy, na rozdíl např. od Bardotky MTB, nelze ovládat samostatně alespoň koncová světla a lokomotiva červeně svítí do připojené soupravy. Za rok provozu digitálu jsem už něco málo pochopil, takže jsem se rozhodl zjednat nápravu.
Lokomotiva má DCC rozhraní NEM 652 (konektor 8pin) a je osazena dekodérem ZIMO MX600R. Tento dekodér má 4 funkční výstupy FOf, FOr (přední a zadní osvětlení) a FO1 a FO2 pro další funkce. Na tyto výstupy je možné připojit např. právě červená koncová světla a samostatně je ovládat.
Vlastní úprava zapojení se ukázala jako velmi jednoduchá. Stačilo odpojit koncová světla od plošného spoje lokomotivy a přes odpory 1k je zapojit na volné funkční výstupy dekodéru. Nebyl potřeba žádný hrubý nevratný mechanický zásah do lokomotivy.


Připojení světel k DPS

Krok 1
Nejprve odpojíme koncová světla od plošného spoje. Každá LEDka je připojena samostatně vlastním vodičem v místech označených červeným kroužkem.




Krok 2
Po odpojení oba vodiče na každé straně spojíme a přes odpor 1k připojíme k příslušnému funkčnímu výstupu dekodéru. Dekodér MX600R má výstup FO2 na samostatném hnědém vodiči, který není připojen k 8 pinovému konektoru. Výstup FO1 je připojen zeleným vodičem na pin3 konektoru. Pin 3 je na plošném spoji nezapojený.
Koncová světla na čele 1 připojíme přes odpor 1k na FO2 (hnědý vodič) a na čele 2 přes odpor 1k na FO1 (zelený vodič na konektoru dekodéru).



Tím je elektrická část úpravy hotová. Vše je potřeba dobře odizolovat, aby někde nedošlo k nežádoucímu kontaktu.






Krok 3
Posledním krokem je nastavení příslušných CV dekodéru (viz tabulka).
.


Přiřazení klávesám na Multimaus:

F0 - ovládání předních světel (směrově závislé)
F1 - ovládání zadních světel (směrově závislé)
F2 - neaktivní
F3 - posun - poloviční rychlost a svítí přední světla na obou stranách
F4 - deaktivace brzdící a rozjezdové křivky



 
linka 2